ՀՀ կրթության տեսչական մարմնի կողմից իրականացված վերահսկողական գործունեության շրջանակում Շիրակի մարզի N մանկապարտեզում հարուցվել է վարչական վարույթ՝ քաղաքացու հաղորդմամբ բարձրացված հարցերի ուսումնասիրման և դրանց իսկությունը պարզելու նպատակով։ Վարույթի ընթացքում ուսումնասիրվել են քաղաքացու հաղորդմանն առնչվող փաստաթղթեր, և իրականացվել է լսում մանկապարտեզի տնօրենի հետ։
2.Վարույթի հարուցման հիմք
Քաղաքացին 2025 թ. հուլիսի 25-ին «Թեժ գծի» միջոցով տեղեկություն է տրամադրել այն մասին, որ մանկապարտեզի մեթոդիստի նշանակումն իրականացվել է սահմանված օրենսդրության խախտմամբ․ դաստիարակը չի կարողանում արդյունավետ աշխատել երեխաների հետ և նրանց վախեցնում է, ինչպես նաև պարապմունքները պատշաճ չեն կազմակերպվում։ Վարույթը հարուցվել է տեղեկատվության իսկությունը պարզելու նպատակով։
Դաստիարակները նշել են, որ պարապմունքները կազմակերպվում են պատշաճ կերպով, համագործակցությունը ծնողների հետ արդյունավետ է։ Դաստիարակը հերքել է սաներին վախեցնելու փաստը՝ շեշտելով, որ ծնողների հետ միշտ համագործակցել է։ Մեթոդիստը հայտնել է, որ խտրական վերաբերմունք չի նկատել որևէ դաստիարակի կողմից։ Հանդիպմանը ներկա ծնողները նշել են, որ մանկապարտեզում ձևավորված է առողջ բարոյահոգեբանական մթնոլորտ և գոհ են դաստիարակների աշխատանքից։
Վարույթի ընթացքում ներգրավվել է նաև «Հանրապետական մանկավարժահոգեբանական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի մասնագետ։ Փորձագետը 2025 թ. օգոստոսի 13–19-ը իրականացրել է դիտարկումներ, զրույցներ և հոգեբանական հարցումներ։
Հաղորդում տված ծնողը նշել է, որ դաստիարակը ֆիզիկական բռնություն է գործադրել իր երեխայի հանդեպ, և դրանից հետո երեխան դադարել է հաճախել մանկապարտեզ։ Մանկապարտեզի որոշ ծնողներ նշել են, որ երեխաները երբեմն վախենում են դաստիարակից՝ հավատալով, թե վերջինս կարող է հետևել կամ ոստիկան կանչել։ Միևնույն ժամանակ, մի շարք ծնողներ գոհունակություն են հայտնել մանկապարտեզի աշխատանքից։
Ուսումնասիրությամբ պարզվել է, որ որոշ դաստիարակներ հեռախոսներն ու տեսախցիկները օգտագործում են որպես վարքکنտրոնացման միջոց՝ ստեղծելով «հետևման» իմիտացիա։ Սա, ըստ փորձագետի, կարող է հանգեցնել սաների մոտ տագնապայնության և վախերի ձևավորման։
Եզրակացություն
ՀՀ կրթության տեսչական մարմնի կողմից իրականացված վարույթի արդյունքում պարզվել է, որ Շիրակի մարզի N ՀՈԱԿ-ում՝
Փորձագետի գնահատմամբ՝ երեխաների և դաստիարակի միջև կապվածությունը խաթարված է, առկա են վախի և անհանգստության նշաններ։ Մանկապարտեզում անհրաժեշտ է շարունակական աշխատանք բարոյահոգեբանական մթնոլորտի բարելավման ուղղությամբ։
Վարույթով հաստատվել են խախտումներ՝
Նախադպրոցական ուսումնական հաստատությանը տրվել է հետևյալ կարգադրագիրը․
Վարույթի արդյունքները և տրված կարգադրագրերը նպատակ ունեն ապահովելու մանկապարտեզի աշխատանքների բարելավումը, ստեղծելու հոգեբանական անվտանգ միջավայր և բարձրացնելու կրթության որակը՝ երեխաների առողջ և համակողմանի զարգացման ապահովման համար։